תסמיני דאגה

מה הם תסמיני הדאגה?

תסמיני דאגה עיקריים

טונוס שרירים גבוה

חוסר חשק

עייפות

עצבנות

קושי להירדם או
להמשיך לישון

קושי בריכוז או
במיקוד תשומת הלב  

דופק לב מואץ

פרפרים בבטן

"גוש" בבטן

בעיות עיכול

כאבי ראש

הדאגה בדומה למערבולת סוחפת אותנו ובקלות רבה אנו עלולים לאבד את דרכנו בסבך שלה. היא עשויה להיות חוויה מבלבלת שבה המציאות והדאגות מתמזגות. מהירותן של המחשבות גורמות להרגשה שהן מתפרצות לתודעתנו באקראי. תחושת הכאוס הזו מחזקת עוד יותר את האמונה שהמחשבות יצאו מכלל שליטה – מה שמדאיג עוד יותר.

הדאגנים נוטים להתמקד במה שעלול לקרות וכך הם בעצם חיים בעתיד שעבורם נחווה כמציאות בה הדאגות נראות מאוד אמיתיות ומשכנעות. לדאגנים נטייה להאמין לדאגותיהם ולפעול על פיהן. כדי להתגבר על דאגה עלינו להיות מודעים לזמנים ולאופנים שבהם הדאגה משנה צורתה למערבולת של דאגה.  

כן, דאגה היא דבר נורמלי וכולם דואגים – כך שהניסיון להוציא מחיינו את הפעילות המחשבתית הנורמלית הקרויה דאגה הוא לא אפשרי. מה שניתן לעשות הוא להוריד את רמת הדאגה כך שנדאג פחות, כלומר להתמודד עם הדאגה בדרך אפקטיבית.

    ©  בלב הדאגה - כל הזכויות שמורות  |  2020        

my.narrative.il@gmail.com
052-2203250
my.narrative.il@gmail.com
052-2203250

    ©  בלב הדאגה - כל הזכויות שמורות  |  2020