יומן דאגות

יומן דאגות - בלב הדאגה

מה הכוונה בניהול יומן דאגות?

הדאגה, בדומה למערבולת נעה במהירות ובקלות רבה אנו עלולים לאבד את דרכנו בתוכה. הדאגה יכולה להיות חוויה מבלבלת בה המציאות והחששות הדמיוניות מתמזגות. המחשבות שמביאה הדאגה מתפרצות לתודעתנו ללא שליטה ויוצרות תחושת כאוס שמדאיגה עוד יותר.

דאגנים נוטים להתמקד במה שעלול לקרות וכתוצאה מכך הם בעצם חיים בעתיד שלא קיים ואולי גם יתקיים. הדאגות נראות מאוד אמיתיות ומשכנעות. לדאגנים נטייה להאמין לדאגותיהם ולפעול על פיהן. כדי להתגבר על דאגה צריך להיות יותר מודעים לזמנים ולאופנים שבהם הדאגה מתפתחת למערבולת של דאגה.

אנו מציעים לנהל יומן דאגות דרכו נלמד להכיר את הדאגות שלנו ובעזרתו נוכל להכין דרך שיטתית להבין את האמונה המסתתרת מאחורי הדאגה. ראשית כל יש לרכוש מחברת! פעולה זו יוצרת במוחנו התכוונות מעשית שיש לה היבט פסיכולוגי של התחלת המהלך להשגת שליטה על הכאוס שמביאה הדאגה.

יומן הדאגה
תאריך ויום בשבוע
מתי עולה הדאגה
תוכן הדאגה
מחשבות שעלו
תחושות גופניות
דירוג המצוקה
סילוק הדאגה
.

זמן – מתי עלתה הדאגה, בבוקר, לפני השינה, בנסיעה? במפגש עם….

תוכן -במה עוסקת הדאגה, מה הבעיה, דאגה עכשוויות/עתידית

מחשבות – אלו מחשבות עלות אצלי שאני דואג

תחושות גופניות – מה התחושות הגופניות שלי בעת שעולה הדאגה

מצוקה – עד כמה חזקה הייתה הדאגה? עד כמה היא מטרידה 0=קל  10=חמורה מאוד

סילוק הדאגה – איזה פעולות עשיתי לסילוק הדאגה, כיצד היא נעלמה, כמה זמן היא נמשכה

 

בהצלחה!

    ©  בלב הדאגה - כל הזכויות שמורות  |  2020        

my.narrative.il@gmail.com
052-2203250
my.narrative.il@gmail.com
052-2203250

    ©  בלב הדאגה - כל הזכויות שמורות  |  2020